instagram logo1 375x375 copy

 

Layer 1

 

جابجایی در صنعت پلاستیک و بازار بسته‌بندی

صنعت پلاستیک و بسته بندی تحت تأثیر COVID-19 

اثرات آن چه خواهد بود؟

Dark Blue Line

جابجایی در بازار - هیچ چیز آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد و هیچ چیزی آنگونه که هست باقی نخواهد ماند، با این حال ادامه خواهد یافت. اما چگونه؟


shft mrkt slider


صنعت پلاستیک و بسته بندی چقدر تحت تأثیر CVID-19 است؟ اثرات آن چه خواهد بود؟

شکی نیست که صنعت چاپ و بسته بندی به طور مستقیم به بازارهای نهایی وابسته است. با این حال، در مواردی از این دست، بازار کالاهای بسته بندی شده تقریباً به عنوان یک پناهگاه امن به نظر می رسد.

برخی از صنایع و رسته ها دارای خطر COVID 19 بالاتری هستند و برخی دیگر نه. با نگاهی به شاخصSP500 ، 500 شرکت برتر ایالات متحده، شاخص بورس آنها بین 21 فوریه و 12 مارس 2020 به طور متوسط 28 درصد کاهش یافت. تا اینجا، قیمت سهام تا 50 درصد کاهش یافته است.

اگرچه کاهش در قیمت سهام برای برخی از شرکت های تولید کالاهای تندمصرف FMCG بود، اما نوسانات آن‌ها محدود بود. یک مثال؛ قیمت سهام یک شرکت چند ملیتی مشهور مانند P&G (Procter & Gamble) است، که با افت 6.7٪ هنوز هم بهتر از میانگین کلی 28٪ بوده است.

بسیاری از تولیدکنندگان کالاهای تندمصرف از رکود و بحران معاف هستند یا روند آن خفیف تر است. منصفانه است که بگوییم این یک پناهگاه امن است. با این حال، این قابل تعمیم نیست. طیف گسترده ای در میان رسته ها وجود دارد و مهم است که به مقوله ها و بازارها به تفصیل نگاه کنیم. به ویژه، نگاه غیرمستقیم پس از خریدهای احتکاری در دوره قرنطینه مناسب است.

بازار نوشیدنی‌ها

به عنوان مثال، در حالی که بازار نوشیدنی های الکلی سبک ایالات متحده برای مارک های اصلی به ثبت رسیده در سال 2019 با 2% کاهش روبرو بود ، بازار تولید این نوع نوشیدنی ها به روش صنایع دستی آمریکا 4% رشد کرد. برهمین اساس، کارخانه های تولیدی صنایع دستی وارد سال 2020 شدند و با شروع همه‌گیری، کارخانه های تولیدی کوچک و مستقل با چالش های بسیار مهمی روبرو هستند.

بخش عمده ای از کانال فروش با بسته شدن کافه ها، رستوران ها و بارها به نفع رشد فروش نوشیدنی های الکلی سبک در خارج از خانه رکود داشته اند. در اینجا شاهد تغییر در ساختار کانال های توزیع هستیم. این روند با عدم اطمینان در وضعیت درآمد همراه است.

در سال 2018، فروش نوشیدنی های الکلی در ایالات متحده 128 میلیارد دلار ارزش داشته است که 47٪ از کل فروش را نشان می دهد. 53٪ پیش فرض با سهم ارزشی 147 تریلیارد دلار فروخته شده است.

برخلاف روند پیش فرض که رو به رکود و زوال است، بدون پیش فرض (سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های مشروبات الکلی و آنلاین) فروش محصولات بسته بندی شده در حال افزایش است. از نظر تولید کننده، حجم فروش تقریباً یکسان است، اما کانال های توزیع در حال تغییر هستند.

تقاضا برای نوشیدنی های الکلی ارزان قیمت و متوسط می تواند افزایش یابد، در حالی که تقاضا برای نوشیدنی های فوق العاده و درجه یک ممکن است کاهش یابد. همانطور که گفته شد، الگوی توزیع به طرز چشمگیری تغییر می‌کند.

طبق اعلام شرکت تحقیقات بازار نیلسن، فروش نوشیدنی های الکلی در ایالات متحده در هفته تا 21 مارس 55 درصد افزایش یافته است.

بدین ترتیب افزایش مشاغل آنلاین در زمینه نوشیدنی های الکلی با کمتر از 243٪ افزایش یافت.

محصولات لبنی

به عنوان مثال چین نشان می‌دهد که چگونه الگوهای رفتاری مصرف کننده تحت بیماری همه گیر منجر به تغییر و تحولات می‌شود. در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند که در طی همه گیری، سطح لبنیات چین کاهش یابد، آمار و داده ها نشانگر آن است که با شروع بیماری همه گیر، نیاز به غذای سالم افزایش یافته و روند معکوس حتی بیشتر نیز آشکار می‌شود.

  • افزایش مصرف دارو و مراقبت‌های بهداشتی، غذا، خدمات آنلاین و شیر/ نوشیدنی و کاهش قابل توجه مصرف پوشاک/ ورزشی، فعالیت‌های آفلاین، محصولات و خدمات زیبایی
  • با ظهور مفاهیم بهداشتی، محصولات لبنی در فرصت های جدید توسعه نوشیدنی های بسته بندی شده: خرید آب بطری به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، آب میوه و نوشیدنی های ویتامینه، کمی افزایش یافته و انواع دیگر کاهش می‌یابد.
  • نوشیدنی‌های الکلی بسیار تحت تأثیر قرار می‌گیرند و پس از بیماری همه گیر با وضعیت شدیدتری در بازار روبرو هستند.
  • به دلیل بیماری همه گیر، بیشتر مصرف کنندگان برنامه های خود را برای خرید لوازم الکترونیکی مصرفی به تعویق انداخته‌اند. ممکن است پس از بیماری همه گیر، موجی از خرید ظاهر شود.

لوازم آرایشی

در اینجا ما نیز با تفاوت های جغرافیایی روبرو هستیم. در حالی که در ایالات متحده، در فوریه و مارس 2020، 7٪ لوازم آرایشی بیشتر فروخته شده است، به عنوان مثال در ویتنام شاهد کاهش 5 درصدی داشته است.
همچنین جای تعجب ندارد که در دوره های قرنطینه، فروش آنلاین نیز - و به ویژه - در بخش آرایشی و زیبایی افزایش یافته است. از نظر ارزش، فروش آنلاین حدود 20٪ از کل فروش در بخش میانه تا بالایی را به خود اختصاص داده است. در این بخش 47 درصد افزایش داریم و برای تقسیم بندی به عنوان یک کل، اکنون 90٪ فروش به صورت آنلاین تولید می شود. تاثیر کوتاه مدت و میان مدت بیماری همه گیر بر این بخش قابل توجه خواهد بود. در کوتاه مدت، فروش تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. با این حال، اگر به دوره کوتاه - مدت و میان - مدت نگاه کنیم ، خواهیم دید که در اینجا فرصت های رشد بسیار عالی خواهد بود. محصولات زیبایی "سالم و تمیز" که به هر حال در جریان است، تقویت می شود و افزایش می یابد. در اینجا، همه چیز به حالت عادی باز خواهد گشت - به یک عادی بودن جدید، اما با تغییر در رفتار خرید و ترجیح محصول.

پیشرفت ها انعکاسی از بازار سطوح چاپی

این واقعیت که تغییراتی در بازار وجود دارد، برای چاپ کاغذ و لیبل کاغذهای بسته بندی نیز در صنعت کاغذ قابل مشاهده است. در مورد برخی رده ها، عمدتاً شامل دستمال کاغذی و کاغذهای بهداشتی است، همچنین کاغذهای بسته بندی و برخی از کاغذهای تخصصی مانند لیبل، کاربردهای پزشکی یا سیگار، از بهره‌برداری از ظرفیت خوب یا بسیار مناسب صحبت شده است.

با این حال، در کل نیز دارای یک اثر حاشیه ای است. به دلیل کاهش حجم عرضه در پی بحران کرونا، قیمت کاغذهای بازیافتی در آلمان در هفته های اخیر به شدت بالا رفته است. فعالان مختلف بازار گزارش دادند که قیمت رده کاغذ بالکی (حجیم) در ماه آوریل 30 تا 50 یورو افزایش یافت. در ماه مارس، با این حال، وضعیت در بازار کاغذ بازیافت شده آلمان هنوز تا حد زیادی پایدار بود. در اکثر موارد، قیمت رده های پایین برای اولین بار در مدت زمان طولانی ثابت مانده است و فقط تخفیف های جزئی گاه به گاه دارد. در پایان ماه، تقاضا از کارخانه های کاغذ افزایش یافت زیرا اولین نشانه های عرضه حجم ضعیف تر آشکار شد. گفته می شود که قیمت های موجود در بازار نقطه ای 5 تا 10 یورو افزایش یافته است.

در یک کلام

  • لیبل و چاپ بسته بندی در بخش کالاهای تندمصرف FMCG به بهترین وجه قادر به مقابله و زنده ماندن پس از موج شوک آور بیماری همه گیر COVID 19 خواهد بود. با این حال، صنعت به عنوان یک کل باید به این واقعیت تغییر کرده و پارامترهای اصلی تغییر یابد
  • این بیماری همه گیر کاتالیزوری برای تجارت آنلاین بود
  • ساختارهای فروش که امروزه تطبیق یافته اند و در حال تغییر هستند، تا حد زیادی در آینده حفظ می‌شوند
  • مزایا و نیاز به دیجیتال سازی عملیات چاپ و همکاری نزدیک زنجیره تأمین بیش از گذشته آشکار شده است
  • اتوماسیون و نوسازی فرایندها با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و تضعیف قدرت خرید در برخی از بخش‌ها در آینده از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند
  • برخی از مارک های اصلی تحت فشار قرار می‌گیرند و سعی می کنند فشار هزینه را خنثی کنند
  • زنجیره‌های عرضه حساس حتی از نزدیک کنترل می شوند و تولید در کشورها در آینده افزایش می‌یابد
  • پایداری اکوسیستم به یک موضوع اساسی تبدیل می‌شود
  • با توجه به این نکته، مناسب است که چاپکاران لیبل و بسته بندی در سیستم های هوشمند و مهمتر از همه سازگار سرمایه گذاری نمایند


منبع: آکادمی لیبل

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب این وبسایت متعلق به شرکت ایران روتاتیو می‌باشد و استفاده بدون مجوز از این مطالب تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی خواهد داشت