instagram logo1 375x375 copy

 

Layer 1

 

وب به چاپ بسته‌بندی

چشم‌اندازها و دیدگاه‌ها
Web-to-pack: کار بزرگ بعدی در چاپ بسته‌بندی؟

Dark Blue Line


وب-به-چاپ بسته‌بندی (یا به وب-به-بسته)، مفهومی فراتر از ثبت یک فروشگاه آنلاین برای جعبه‌های مقوایی است. این کار یک فلسفه اصلی برای ساختن کسب و کار شما و سازگاری کل سازمان گردش کار برای آینده در عصر چاپ صنعتی 4.0 (اشاره به انقلاب صنعتی چهارم) است. اولین ارائه‌دهندگان این نوع خدمات در حال حاضر با موفقیت در بازار کار می‌کنند. با عواقبی که برای چاپخانه‌های دارای یک مدل کسب و کار متداول خواهد داشت.


web to pack colordruck designyourpackaging 13971030

 


 

"غیر ممکن!" - شروعی غیرمعمول برای روایت‌های موفقیت‌آمیز نیست. صنعت چاپ هم مستثنی نیست مانند؛ زمانی که اولین چاپخانه‌های آنلاین، تقریبا 20 سال پیش سر بر آوردند. استانداردسازی اقلام چاپی به طوری که بتوان برآورد هزینه و به صورت خودکار با یک دکمه تولید کرد در هاله‌ای از ابهام جای داشت. در آن زمان تقریباً 99 درصد از چاپخانه‌های تجاری تصور می‌کردند این کار فانتزی است. اما، امروزه شاهد آن هستیم که "وب به چاپ" شکوفا گشته و سهم بازار و فروش آن به طور مداوم در حال رشد است. با این وجود، "غیرممکن!" چیزی است که این روزها دوباره نجوای آن به گوش می‌رسد. این بار به روایت چاپکاران چاپ بسته‌بندی هنگامی که پا به عرصه "وب-به-بسته" گذاشته‌اند.
صادقانه باید اذعان داشت که چاپ جعبه‌های تاشو به مراتب پیچیده‌تر از چاپ تبلیغاتی است، اگر تنها به عملیات تکمیلی آن و موضوعاتی نظیر سری‌سازی، مهاجرت رنگ و یا ثبات رنگ بسنده کنیم. از سوی دیگر، با این حال در سال‌های اخیر شاهد جهش‌های بزرگ تکنولوژی بوده‌ایم:
برنهارد شاف(Bernhard Schaaf)، مدیر ارشد چاپ دیجیتال هایدلبرگ، توضیح می‌دهد: «دستگاه‌های کاملاً اتوماتیک، نرم افزار هوشمند و زنجیره ارزش یکپارچه دیجیتال که ماشین‌های جعبه‌چسبان را نیز در بر می‌گیرد مسیر را به سمت چاپ آنلاین هموار کرده است.»


تغییر اساسی الگوها

Dark Blue Line


وب- به- بسته البته شامل مواردی فراتر از جذب سفارشات از طریق یک فروشگاه آنلاین می‌شود. این در واقع یک تغییر در الگوی تولید اختصاصی یک سفارش به سمت تولید در ابعاد بسیار وسیع با استفاده از فرآیند استانداردسازی و اتوماسیون است. شاف بر این باور است که «شرکت‌ها بواسطه این تغییر از چابکی، سرعت و کارایی بهره‌مند می‌شوند. این دقیقاً همان چیزی است برای همگام شدن با گرایش‌های بازار و نیازهای مشتری لازم است.»
سرعت در حال حاضر مهمترین ارزش افزوده برای مشتریان هر دو حوزه B2C و B2B به ویژه با رویکردهای شخصی‌سازی، سفارشی‌سازی، چرخه نوآوری سریعتر و زمان کوتاه‌تر عرضه به بازار است. چاپخانه‌های وب به چاپ حتی تحویل یک روزه را ارائه کرده‌اند، خدماتی که مشتریان برای دریافت آن حاضر به پیش‌پرداخت‌ هستند. علاوه بر این، مشتریان راغب به سفارش محصولات خود، مقایسه قیمت‌ها و وضعیت تحویل آن بر حسب زمان واقعی در همه اوقات هستند.


webtopackscreenshot 13971030

نمونه‌ای از یک چاپخانه آنلاین وب- به –بسته (منبع: designyourpackaging.de ، توسط  colordruck Baiersbronn)


تسخیر مشتریان جدید
و حفاظت از کسب و کار اصلی

Dark Blue Line


بسیاری به همین دلایلی که گفته شد به وب- به- بسته شدیداً علاقمندند. شاف می‌افزاید: «چاپخانه‌هایی که در حال حاضر این بازار را دارند، تجارت خوبی انجام می‌دهند. شرکت‌های کوچک‌تر به خصوص تمایل به ایجاد کسب و کار بیشتری با گروه‌های جدید مشتریان، بواسطه یک فروشگاه باز دارند.»
تقاضا وجود دارد. یک چاپخانه که جعبه‌های تاشو را به صورت آنلاین برای صنایع غذایی عرضه می‌کند، در مدت کوتاهی، فروشی پنج رقمی به یورو به دست آورد. اصل اینجا این است که این چاپخانه یک انتخاب محدود از ابعاد و پارامترهای جعبه را ارائه می‌دهد، به عنوان مثال برای رنگ‌های ساختگی و جلوه‌های تکمیلی. با این روال، مشتری محصول خود را به صورت آنلاین آرایش و پیکربندی می‌کند و جعبه‌های تاشو شخصی‌سازی شده خود را به کمک مزایای گزینه‌هییا مانند بارگذاری تصاویر مورد نظر مشتریان، دریافت می‌کند. در عوض، چاپخانه یک سفارش استاندارد را دریافت کرده که می‌تواند به سرعت و به طور موثر با چیدمان آن با کارهای تیپ، بدون نیاز به تغییر بصورت سری تولید کند.


Heidelberg Packaging Print Sample 13971030

نمونه‌ای از تیراژ تیپ  وب-به-بسته


از سوی دیگر، چاپخانه‌های دیگر، یک فروشگاه بسته را ایجاد می‌کنند تا وفاداری مشتریان موجودشان را از طریق خدمات اضافی افزایش داده و در نتیجه کسب و کار اصلی خود را حفظ کنند. بدین ترتیب مشتریان قادر خواهند بود تا سفارش مجدد جعبه‌های تاشو را بصورت آنلاین در هر زمان داشته باشند و احتمالاً با این گزینه که تغییرات جزئی را در چارچوب از پیش تعریف شده اعمال نمایند. این روش نمونه‌ای از روال خدمات ارزش افزوده معمول به حساب می‌آید.

 

طرح برای جریان‌های کاری بهینه شده در داخل چاپخانه

Dark Blue Line


از آنجا که وب به بسته برنامه‌ای برای بهینه‌سازی فرآیند داخلی فراهم می‌سازد، پذیرش آن حتی برای چاپکاران بسته‌بندی که سالانه سهم انبوهی را تولید می‌کنند می‌تواند ارزشمند باشد. گرچه فقط برای کاهش سطح انبار باشد. 
شاف می‌گوید: «از طریق پردازش بسیار اتوماتیک از مرحله دریافت سفارش تا صدور فاکتور، شما می‌توانید سازمان‌دهی گردش کاری‌تان را سریع‌تر کنید». در عین حال که استانداردها تولید ناب را تضمین می‌کنند، نرم‌افزار کنترل جریان کاری نیز متضمن زمان‌های کوتاه تحویل در هر ایستگاه‌ کاری خواهد بود. این نرم افزار تمام پروسه را سازماندهی می‌کند؛ بررسی داده‌های سفارش چاپی، تعیین و چیدمان آنها در تیراژهای تیپ و ارسال سفارشات به خطوط تولید مربوط.
شاف بیان می‌نماید: «مداخلات دستی کمتر به معنی خطاها و هزینه‌های کمتر و در نتیجه سرعت و انعطاف‌پذیری بیشتر است.»

 


 

Heidelberg printing presses Primefire Speedmaster XL106 13791030

سیستم‌های تولید هایدلبرگ سریPrimefire 106  و  Speedmaster XL 106


سرعت بیشتر در عرضه به بازار
با هزینه‌های کمتر برای فرآیندها و انبار

Dark Blue Line


مثالی از یک چاپخانه فعال در صنعت دارویی شاهدی بر این ماجراست. پیشینه: افزایش هرچه بیشتر سفارشات چاپی با تیراژ کمتر و با مدت‌های کوتاه‌تر برای تحویل، چاپخانه‌های سنتی را با بن بست مواجه می‌کنند. زمان‌های صرف شده در هر مرحله از کار فزونی یافته و به تقلا می‌افتند. از سوی دیگر حاشیه سود کاهش می‌یابد.
بنا به گزارش شاف: «بنابراین این چاپخانه مسیر خود را به وب- به-بسته تغییر داد. اکنون قادر به تولید با سرعت‌های بسیار بالاتر و هزینه‌های بسیار پایین‌تر می باشند. زیرا استانداردهای متناسب با محیط تولید، امکان فراخوانی و کارآمد نمودن بسیاری از سفارشات را امکان‌پذیر می‌سازد.» علاوه بر این، وب- به- بسته به چاپخانه اجازه می‌دهد تا وفاداری مشتری را از طریق خدماتی که یک فروشگاه چاپ آنالوگ قادر به ارائه آن نیست، افزایش دهد. مانند مدیریت موجودی کنترل شده توسط تامین‌کننده. سیستم ERP مشتری، به طور خودکار با کاهش موجودی جعبه‌های تاشو، سفارش جدید را تعیین و به چاپخانه بصورت آنلاین ارسال می‌نماید.
ارزش افزوده: هر دو طرف صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های ذخیره‌سازی داشته و چاپخانه با هر کلیک به فروش خود امنیت می‌بخشد.
شاف می‌گوید: «به عنوان تامین‌کنندگان محض، چاپخانه‌ها در معرض خطر رقابت قیمت در بازار هستند. اما یک چاپخانه که رابط داده‌ها را با مشتری از طریق یک پورتال آنلاین کنترل می‌کند، دارای مزیت قابل توجه است.»


بهره‌برداری از مزیت پیشگام بودن

Dark Blue Line

Lady front monitor 13971030 

یقیناً یک شرکت که نمی‌خواهد موقعیت خود در بازار را در معرض خطر قرار دهد باید آنچه مشتریانش طلب می‌کنند را عرضه کند. وب- به - بسته به این امر کمک می‌کند و این ابزار در دسترس است. حتی امکان تولید کاملاً دیجیتال از فرآیند چاپ تا عملیات ورنی‌زنی و دایکات و مازاد بر آن مقرون به صرفه، به دلیل سری‌سازی سفارشات نیز فراهم است.
شاف با اعتماد به نفس می‌گوید: «سرعت در سازگار شدن، بهایی است که بازگردانده می‌شود. شما کافی است با نگاهی به سرآغاز وب- به- چاپ بیاندازید. پیشگامان این عرصه مارپیچی از سرعت و بهینگی بیشتر در تولید را به حرکت درآوردند. این نوع از مزیت رقابتی بسیار سخت به چنگ می‌آید.

 

 

 

 

 

بازگشت به بالا چاپ

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب این وبسایت متعلق به شرکت ایران روتاتیو می‌باشد و استفاده بدون مجوز از این مطالب تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی خواهد داشت