ارزش بازار بسته بندی منعطف بالغ بر 230.97 میلیارد دلار در سال 2017 ارزیابی شده و انتظار می رود تا سال 2023، به میزان 299.96 میلیارد دلار برسد. نرخ رشد سالیانه ترکیبی 3.86% در طول دوره پیش بینی شده (2018-2023) است. (مناطق تحت پوشش گزارش شامل آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوس آرام، آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا است).
با توجه به تمرکز بیشتر بر روی پایداری، بسته بندی نوآورانه و منعطف جایگزین بسته بندیهای سنتی و سفت می شوند. افزایش تقاضای بازار برای بستههای مصرف کننده-پسند و حفاظت از محصولات پیشرفته، بسته بندی منعطف را به عنوان یک جایگزین قابل قبول و مقرون به صرفه جای انداخته است. تحولات مدرن در صنعت بسته بندی منجر به افزایش بیسابقه در بازار بسته بندی منعطف شده است. طرح های جدید محصول برای دستیابی به توجه مصرفکنندگان، به حداقل رساندن ضایعات و کاهش هزینه ها، بدون خطر بر کیفیت بسته بندی، عامل اصلی تاثیرگذار بر رشد بازار بسته بندی منعطف بوده است. ظهور مواد جایگزین پایدار و قابل بازیافت براساس پلیمرهای موجود در صنعت بستهبندی منعطف، مطابق با تقاضای موجود برای بسته بندی سازگار با محیط زیست، به طور عمده از سوی صنایع دارویی و صنایع غذایی محبوب واقع شده است. علاوه بر این، با افزایش فروش از طریق تجارت الکترونیک، بازار با رشد مضاعف روبرو شده است. در سال 2016، بالغ بر 1.61 میلیارد نفر کالاهای آنلاین را در سراسر جهان خریداری کردند. در سال 2016، فروش خرده فروشی الکترونیکی در سراسر جهان به 1.9 تریلیارد دلار رسید و پیش بینی ها تا سال 2020 به 4.06 تریلیارد دلار می رسد.
همچنان، محیط قانونی سختگیرانه در صنعت بستهبندی عامل مهمی برای رشد بازار بسته بندی منعطف به شمار می رود.